Mobil blogg - Grand Canyon

Idag åkte vi till GRAND CANYON!!! Tror verkligen det är ett ställe som har växt senaste 11 åren? Jag kommer i alla fall inte ihåg något visitor center, hotell, lodges, guidade bussturer eller bara bussar för att ta sig runt, 25 dollar för att ens köra in och typ 5 souvenir butiker? Men å andra sidan var jag ju bara 6 år när jag var där förra gången så minns inte så mycket över huvud taget. Vi kanske inte ens var på samma ställe. Hur som BILDER 
Vi bestämde oss såklart för att gå ner. Vi  gick ner till ett ställe som kallades Skeleton Point. Detta var när vi var nere och så gick vi ju tillbaka också så gick ca 12.5 km. Har aldrig gått så långt förut lovar. 

När vi lämnade bilen på förmiddagen hade jag en långärmad så tog ingen solkräm på armarna. OM jag ångrar det nu?? Tog av den långärmade nästan direkt och brände mig som fan på armarna! Och med T-shirt. Snacka om bonna-bränna... Och hade en toffs runt armen. Perfekt:) 


Nä men förutom det var faktiskt dagen perfekt! Köpte en te-mugg såklart men inte en grön, hittade inte. 

Just nu på twitter också. Så förvirrande haha! Dessutom såg jag nu att jag inte ens skrev samma minuter men alla klockor visar såklart samma minuter! 
 
Hur som nu ska vi sova i alla fall! Imorgon och på söndag väntar två hela dagar i bil. Kommer kamera bilder och en film från Grand Canyon snart också. Senast på måndag kväll för mig! 
 
Puss och kram skumbanan 


Mamma

Fantastiskt att du fått uppleva detta en gång till!! Det var en stor turistattraktion för 11 år sen också!! Fast du var nog för liten för att komma i håg det! Men vi minns och mormor o morfar! (Pappa o jag har ju också varit där 2 gånger, 1994 och 2004) När vi var där 2004 så var ju du rätt så rädd, speciellt när vi tog en sightseeing-tur med flyg över Canyon! Minns du det?



URL:





Namn:
 

Mail:


Hemsida eller blogg:


Skriv din kommentar här:


Spara?