AFS MID-YEAR ORIENTATION

Helgen som var hade vi vår mid-year orientation här uppe i Sun Valley med alla 18 utbytisar i northwest-central idaho. De kom i torsdags kväll och istället för att vi alla sov i ett stort hus tillsammas fick de bo hos tillfälliga värdfamiljer. Jag hade Emilia från Tyskland och Nika från Georgia i mitt hus under helgen.

På fredagen var i skolan och hade vår orientation, det var skittråkigt. Sorry not sorry men jag tror inte att AFS behöver säga igen att vi inte får dricka, köra, lifta eller bli med barn. Sen pratade vi om hur kommunikationen med värdfamiljerna är och alltså efter sex månader undrar jag om de ens kan vara dåliga? Hur som senare på kvällen åkte vi upp till Sun Valley för att åka skridskor. Herregud vad länge sen det var jag gjorde det! Men vad kul det är! 
 
På kvällen hade vi pizza-dans-biljard-party hemma hos Amy. Så himla kul! Eftersom att de utbytisarna som inte bor här hade tillfälliga värdfamiljer var det ett gäng med vanliga elever från skolan som hängde med oss under helgen ockå. På lördagen skulle vi åka skidor, det regnade men vi möttes där uppe vi 10 sen åkte vi en gång topp till botten sen gav vi upp och åkte och käkade frukost istället. 
Vi åkte hem och duschade och sånt sen hängde vi hos Amy igen innan vi åt middag ute och sen körde en scavenger hunt. AFS älskar scavenger hunts. Det gjorde inte jag, det regnade. Ser ni hur glad jag är?
Jag och min grupp (Markus, tysklan, Emilia, tyskland, Esteve, spanien, Tabea, tyskland, Alex, Italien, Kylie, local) skrev en rapp till Amy som vi uppträdde med på kvällen, önskar jag hade en video så jag kunde visa er, så himla bra var den! Efter middag och scavenger hunt åkte vi hem till Nikki (local) och såg på film/spelade spel.
 
På söndagen var det bra väder så vi åkte skidor. Vissa av oss åkte hem till Markus efter halva dagen för att köra chubby bunny challenge. Kan meddela att jag har minst mun och får bara plats med 4 marsmallows medans marcello kan ha 15. 
 
Jag får förhopingsvis fler bilder från Amy som jag kan visa senare för just nu är jag själv knappt med på någon. Har i alla fall haft en jättekul helg och är så glad att jag hämnade här uppe med alla andra, vi är ett så himla bra team. Love u all! 
 





Namn:
 

Mail:


Hemsida eller blogg:


Skriv din kommentar här:


Spara?