Ma week-end

Hellu! Det här med att blogga i helgen gick ju inte superbra alltså, så därför tänkte jag som vanligt ge er en statusuppdatering om vad som hände i mitt liv de senaste tre dagarna. Så kan väl ni kommentera vad som hände i era liv? 
 

I fredags efter skolan gick jag, Marcello, Bene och Markus (alla Sun Valley AFS:are) hem till mig. Tanken var att vi skulle kolla på de två hungergames filmerna som är ute på dvd och sen gå och se den tredje på bio. Men internett strulade lite så vi kollade på halva första och sen halva andra för att sedan se tredje på bio och då var Alex med oss också. Vet inte vad jag tyckte om Mockingjay som den nyaste heter. Är så irriterad på att de delade upp den i två delar för det gjorde att det inte hände så himla mycket i den här delen, fast om de hade gjort en hade de behövt ta bort för mycket istället. Så jag vet inte rikigt - hade jag inte läst böckern hade jag verkligen tyckt att de bara skulle kört till slutet utan så mycket detaljer. 
 
I Lördags hade jag världens längsta sovmorgon. Okej klockan var bara 11 men tror det är typ andra gången sedan jag kom som jag sov längre än nio. Sen städade jag mitt rum för på kvällen hade vi ju som sagt bjudit över alla afs:are med familjer, kontaktpersoner osv. Det var potluck (det är det typ alltid här? Vi borde köra med det oftar i Sverige!) och alla skulle ha med sig något från sitt eget land! Jag gjorde såklart köttbullar! Vi gjorde dem på kalkon och renfärs men de blev supergoda i alla fall! Det blev hela 94 stycken! Vi har rester om man säger så... Benedettas kontaktperson är ursprungligen från sverige också så hon hade gjort skagentoast! Supergott det med!
 
Jag hade klätt upp mig lite men alla andra kom i tights och tjocktröja. Modet här är väldigt avslappnat vilket oftast är skönt men jag saknar att klä upp mig lite extra på helgerna.  
 
I lördagskväll kom också ett paket från mammi med min fjällrävenjacka (världens bästa jacka ärligt) och LÖSVIKTSGODIS! Tror jag har gått tre månader utan lösviktsgodis i sverige förut men skillnaden är att det i alla fall finns där när jag är hemma men nu har jag liksom inte ens haft chansen att köpa det ens om jag så hade velat haha. Har redan ätit upp allt på bara tre kvällar. Bad mamma skicka mycket så jag kunde bjuda men det hände inte denna gång haha. 
 
I söndags vaknade jag halv åtta av att solen lös in genom fönstrena. Det är slutet av November?! Jag gillar den här ljusa vintern som vi har här mer än mörkret i Sverige. Jag började dagen med att skypa med EMMAAAAA, som jag har saknat henne (och saknar såklart) Vårt skypsamtal ägde för vi pratade om typ allt mellan himmel och jord samt skrattade sjukt mycket, typ som våra vanliga telefonsamtal i sverige brukar se ut. Titta vad fin hon är! 
 
Sen gick jag hem till Benedetta och vi åkte med hennes familj till Dollars, ett av skidområdena eller vad man säger? Typ hundfjällen, lindvallen, tandådalen - vad kallar man de olika? Hur som - backarna öppnar på Torsdag för slalom men vi åkte pulka i dem med hennes lillasystrar. Det var jättekul men så himla jobbigt på samma gång. Dessutom förstörde jag typ mina ugg's. Visste inte att vi skulle leka i snön när jag gick hemmifrån så tog dem vilket var ett dumt val. Det syns inte på dem vilket är tur men ytan känns annorluna.
Förresten går det inte att vara ute i snön här utan solglasögon och solkräm - är ni avundsjuka än?
 
 
 
 
Efter pulkan blev jag medbjuden på familjemiddag hos Benedettas hostmormor. Det var supermysigt! Det känns typ som jag har mer än en hostfamilj här. Vi åt thanksgiving middag för att värma upp för thanksgiving på torsdag, haha. Kalkon, potatismos, gravy (?) och sen pumppaj till efterrätt! Var skapligt mätt efter det alltså.
 
 





Namn:
 

Mail:


Hemsida eller blogg:


Skriv din kommentar här:


Spara?