Sista november

Hej hej hej! Jag vet att ni har saknat min uppdatering! Jag har saknat att skriva. Jag gör lite för mycket här för att hinna med att blogga vilket är jättetråkigt då det faktiskt är en av mina favoritsaker att göra. Får se hur det går den här veckan istället då - när December börjar och allt! 
 
I onsdags gick vi ju som sagt på lov här efter lunch. Då åkte jag och Benedetta med Peggy för att fixa mitt skidpass och hämta mina skidor. Så i torsdags öppnade skidbackarna och jag åkte dit med Alex, Kyle och Nikki. Vi var där redan en halvtimme innan backarna öppnade för att stå i liftkö. Men det var det värt för senare på eftermiddagarna var backarna inte så bra länge.
Det var ju thanksgiving också men min familj gjorde inget specielt för utom att äta den traditionella kalkonen och sen til efterrätt pumpapaj. 
 
 
 
I fredags hade jag en riktigt chill hemma dag, för det är väl sånt som lov är för? Kollade lite för mycket på Dexter och sen träffade jag min liaison (kontaktperson tror jag AFS - Sverige säger) Hon tog mig till hennes lilla butik som var hur mysig som helst! Hennes dotter var hemma över helgen också, hon heter också Hanna utan H och det var därför som Kristine valde mig av oss utbytisar här uppe. 
 
Sen igår var det ju lördag och då gick jag hem till Bene. Hennes familj var i full gång med att sätta upp julgranen och alla juldekorationer så jag hjälpte dem med det! De hade dalahästar från Jasons släktingar som juldekorationer bland annat. Fick även hjäpa Leslie med att översätta facebook inlägg från hennes svenska vänner och svara dem hahah. Vi åkte i alla fall upp till Ketchum för att strosa i lite för många lite för dyra affärer. Jag köpte ett par vantar för närmare 300kr vilket kanske var en dum idée men jag har ett par vantar i samma modell hemma som jag har använt så mycket att de har tusen hål och en knapp har trillat av så vet att jag kommer använda dem i alla fall. På kvällen kollade vi på julfilmer - först Ensam Hemma 2, vart så förvånad när vi kollade upp från vilket år Ensam Hemma filmerna är ifrån och det är 1990 och 1992. Trodde faktiskt dem var nyare. Men roliga är dem ju i alla fall! Efter Ensam Hemma kollade vi på Alf. Har hört så mycket om den julfilmen men aldrig kollat på den själv. Hur som var den jättesöt och fick oss verkligen i julstämning! 
 
Idag åkte jag slalom igen, den här gången tillsammas med Bene. Det var mycket roligare idag för det var mindre folk och snön var bättre för det var minusgrader istället för plusgrader. Vill dock att fler backar ska öppna, det blir lite långtråkigt efter ett tag nu för det är bara ca 5 nedfarter öppna. Skidåkningen här är lite annorlunda än hemma i Sverige. För det första är backarna dubbelt så långa vilket gör mig himla trött i benen men sen åker alla så himla fort också? Jag och Bene kände mest "har de bråttom någonstans? Jag vill stanna och ta en bild på utsikten". Sen också i Sälen är det ju ofta värmestuga eller restaurang för sig. Här är det en Ski Lodge som är lite allt i allo skulle jag vilja säga. Man kan gå in och bara sitta eller beställa mat och så är det bar också. I torsdags var det t.o.m liveband. Det känns lite mer flott här, inte som ett ställe för barn. Men sen är det ju jag som har envisats med att dra med min familj till Sälen hela tiden också - jag kommer inte ens ihåg hur det är i dem andra ställena vi besökt typ Björnrike och det var den enda jag kom ihåg att vi vart i förutom Sälen och Åre och Åre tyckte jag inte om.  
 
Nä nu måste ni vara trötta på mitt flummande om skidorter och helgen i allmänt. Nu ska jag dricka upp mitt te och sen gå och lägga mig! Hoppas ni hade en bra första advent! Förresten om bara en halvtimme kan man ju se första delen i svts julkalender på play. Ska nog kolla på den innan jag somnar även fast det är november för mig. Tusen kramar! 
 
 
 


Johanna

Fast åh vad jag är avundsjuk! <3
Vill också ha lov och åka skidor!!!



URL: http://www.johannasuhl.blogg.se


Kerran

Jag är sååååå avundsjuk!!

Svar: Snön kommer till er med snart! Kram!
Hanna Leinonen



URL:





Namn:
 

Mail:


Hemsida eller blogg:


Skriv din kommentar här:


Spara?