prom

Igår var det ju då alltså PROM! På morgonen kom Alex förbi för att lämna sin locktång som jag skulle använda och sen åkte Peggy och jag för att hämta blomgrejen ni ser på översta bilden, corsage tror jag det heter. Klockan tre kom Bene och Nicole över för att göra sig i ordning med mig och halv sex åkte vi och hämtade Beck för att sen åka till Markus och ta bilder och byta corsages. Klockan sex hade vi dinner reservations at en restaurang som heter Da Vinci's så vi åt pasta och creme brulée. FKN SPILLDE på min klänning så hade två fläckar som syns jättetydligt på alla bilder med bilxt, dock ej i verkligheten. Redigerade i alla fall bort dem, photoshop i mitt hjärta<33 
 
 
8.30 började själva promen och vi mötte Marcello och Hailey utanför precis innan och tog lite mer bilder. Sen var det dags för själva dansen och det var ju ej jättekul. Tre timmar av grinding och hoppa upp och ner med armen i vädret. What ever, det är ju själva upplevelsen i alla fall. Klockan 11 åkte vi alla utbytesstudenter, (Markus, jag, Bene, Nicole och Marcello) hem till Markus och spelade spel och umgicks halva natten. Sen sov vi där också och det var basically min prom dag. 
 
 
 
Hade en superbra kväll i alla fall och även fast vi knappt känner några seniors var det en väldigt speciell och rolig upplevelse att få gå på prom. Hade en disskusion med massa utbytestudenter på facebook om det var värt att gå eller inte för vi knappt känner några seniors och det är så jävla dyrt men är sjukt glad att vi bestämmde oss för att gå. Hade ju ångrat mig i alla framtid annars. 
 
Dock hur mycket pengar folk lägger på prom alltså, det är helt sjukt. Först kostar kläderna mellan 200 och 250 dollar, sen biljetterna ligger på 30$, de flesta äter middag ute och eftersom man är så uppklädd måste man ju gå till ett lite fancy place så det blir ju lätt 50 dollar per person. Sen corsages kostar 30-40$ för killar (att ge till tjejen) och 10-20$ för tjejer (att ge till killen) och där slutade vi utbytesstudenter men många tjejer betalar för att få naglar, smink OCH hår gjort och många åkte limousin eller någon annan cool bil upp dit, som de hyrt. It's crazy! Dessutom tas det förgivet att killen ska betala middagen och biljetten för tjejen, så det är ju värre för dem. Anyways, tänkte bara dela med mig av det för jag tycker det är lite ovärt. Kostar det lika mycket för våra studenter i Sverige? 





Namn:
 

Mail:


Hemsida eller blogg:


Skriv din kommentar här:


Spara?