Trailing of the sheep

Hallå? Jag har ju glömt berätta för er om Trailing of the sheep! Varje år flyttars fåren som har betat i våra berg bort till twin falls och sen körs dom vidare i bil till något varmare ställe. När fåren springer genom Ketchum är det en stor grej och alla går och tittar samt att det är en parad innan. Lite som Vagnon Days (länk) om ni kommer ihåg. Jag spenderade helgen med min hostmom Peggy och mina två favorit italienare. Men det här var alltså 12:e Oktober, glömde bara skriva om det. 

Nicole, Benedetta och jag. Har jag berättat om Nicole? Hon är också från Italien precis som Bene men hon är här med Rotary. Dessutom är hon från Sardinien, så inte fastlandet Italien. 
 
 
 
 
 
ALLTSÅ SER NI HUR MYCKET FÅR?

Efter paraden behövde vi ju såklart lite mat och då tog Peggy oss till Shorty's. Jag tror jag har bloggat om det förut (eller skrev jag bara om det i brev/chat till mina kära?) Hur som, det är ett ascoolt brunchställe! Ser det inte precis ut som i film, so tell me! Typ Grease. De hade till och med en fungerade jukebox på varje bord - i miniformat och så spelades låten man valde i hela lokalen. Älskade stället och hoppas verkligen få spendera fler frukost eller bruncher där! Eller lunch som vi faktiskt åt den här dagen, även fast det var från frukostmenyn. Plus i kanten att de även hade glutenfria toast till min "Shorty's favorite omelet" som innehöll av bacon, cheddar och tomater, samt stekt potatis till. 
 
 
 
 
 
 
 
 


Ida

Låter som att det var kul att kolla på!



URL: http://alwaysida.blogg.se


Kerran

Hej! Räknade du fåren?



URL:


Kerran

Hej! Räknadedufåren? Väldigt många!

Svar: Hej! Nä jag räknade inte fåren! Dock filmade jag hela tiden så vi kan räkna dem om du vill ;) fick lära mig att förr i tiden hade de ett svart får för 100 vita får så de bara behövde räkna de svarta fåren för att se om alla var där. Men nu använder de något chip istället och skannar av dem eller nåt 💁
Hanna Leinonen



URL:





Namn:
 

Mail:


Hemsida eller blogg:


Skriv din kommentar här:


Spara?