San Francisco, High way 1, Big Sur.

Min faster och hennes familj bor ca 1,5 h från San Francisco och storstadsmänniska som jag är blev jag väldigt glad när vi åkte dit. Staden är väldigt känd för sina spårvagnar så vi började med att åka dem, upp och ner, upp och ner för stadens alla backar.

Sen gick vi vidare mot China Town, där kollade vi på hur man gör lyckokakor, för hand! och köpte pinnar och örngott. Såhär ser ingången ut till San Franciscos China Town.

Efter China Town var det dags för lunch och shopping! Nordström is the place to be.
Turista, Turista, Turista. Pier 39 har alla turistaffärer, utsikt över Alcatraz och dubbelt så höga priser som i resten av staden. Jag köpte en Hard Rock Cafe t-shirt, nu är jag uppe i fyra stycken! Barcelona, London, New York och San Fransisco! 
Efter Pier 39 åkte vi hem för dagen men vi skulle ändå tillbaka dagen efter. Vi stannade vid samma utsiktsplats som för nio år sedan och försökte ta en likadan bild som då. Det gick väl sådär. 

Som sagt åkte vi tillbaka dagen efter men då åkte vi "bara" en båttur, under Golden Gate och runt Alcatraz. 

Kärlek /MissLeinonen

 
 





Namn:
 

Mail:


Hemsida eller blogg:


Skriv din kommentar här:


Spara?